piątek, 25 sierpnia 2017

#18 "Pies Baskerville'ów"/ Arthur Conan Doyle

Tytuł polski: Pies Baskerville'ów
Tytuł oryginału: The Hound of the Baskerville
Autor: sir Arthur Conan Doyle
Wydawca: Wydawnictwo MG
Liczba stron: 178



Do Sherlocka Holmesa przychodzi klient, który prosi go o pomoc w rozwikłaniu tajemniczej śmierci spadkobierców fortuny Baskerville'ów.
Poznają ponurą rodzinną legendę i narażając się na niebezpieczeństwo tropią krwiożerczą bestię oraz... bezwzględnego mordercę.
Sir Henry'emu grozi niebezpieczeństwo czy Sherlockowi uda się temu zapobiec?
Czy uda im się odnaleźć mordercę?
Czy bestia z legendy naprawdę istnieje?

Jak wiecie (albo i nie) jestem wielką fanką przygód Sherlocka Holmesa i z chęcią przeczytałam "Psa Baskerville'ów".

Fabuła jest tajemnicza i mroczna oraz bardzo wciągająca.
Tajemnicza bestia, która nawiedza spadkobierców Baskerville'ów i sławny detektyw - Sherlock Holmes - czyż nie brzmi wspaniale.

Na początku wiemy niewiele. W nieznanych okolicznościach umiera sir Charles Baskerville, a niektórzy myślą, że zabiła go bestia z legendy.
Zagadka ta była bardzo sprytnie przemyślana, gdyż prawie do końca nie miałam pojęcia kto był mordercą. Było wiele poszlak, które mogły prowadzić do mordercy ja jednak albo ich nie zauważyłam albo nie wiedziałam jak mogą łączyć się z zabójcą. Mimo tylu poszlak odniosłam wrażenie, że główni bohaterowie mają wszystko pod kontrolą i czekają tylko na dalsze informacje, które doprowadzą do rozwiązania zagadki.
W książce znajdziemy dużo poszlak, które jak sieci pająka prowadzą nas do rozwiązania tej sprawy. 

Mam świadomość, że wstawiam to zdjęcie po raz któryś, ale uwielbiam to zdjęcie. 💖💖💖

Głównych bohaterów uwielbiam, a mam tu na myśli Sherlocka Holmesa i Johna Watsona.
Sherlocka, który potrafi wydedukować całą przeszłość jednej osoby na pierwszym spotkaniu. W tej książce akurat wydedukował po lasce kim był tajemniczy klient i czym się zajmuje.
I Johna, który jest przyjacielem pana Holmesa i wiernym kronikarzem jego przygód.
Postaci drugoplanowe również są świetnie napisane. Chociażby ów morderca mogłoby się wydawać, że jest sprytniejszy od samego Sherlocka Holmesa.

Moje pierwsze spotkanie z tą książką nastąpiło w 2 klasie gimnazjum, kiedy to miałam ją przeczytać na lekcje języka polskiego. Odświeżenie tej historii było dla mnie okazją do przypomnienia sobie za co tak bardzo uwielbiam Sherlocka Holmes.

Podsumowując książka jest warta polecenia dla tych, którzy gustują w powieściach detektywistycznych i fanów Sherlocka Holmesa. Jeśli jednak nie znacie jeszcze tego detektywa polecam Wam zapoznać się z tą historią. Na pewno się nie zawiedziecie jeśli uwielbiacie historie pełne zagadek.

Moja ocena: 10/10




Czytaliście "Psa Baskerville'ów"? A może poznaliście jego inne historie? Co sądzicie o książkach Doyle'a?
Znacie już tak sławny serial o Sherlocku Holmesie w XXI wieku?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach.


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu MG.

Pozdrawiam
Marta

4 komentarze:

  1. Klasyk. Jedna z obowiązkowych pozycji dla każdego Sherlokoholika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory oglądałam tylko serial i dwa filmy, ale w końcu muszę też sięgnąć po książkę :) zwłaszcza, że już od kilku lat stoi u mnie na półce Wielka Księga Dokonań Sherlocka Holmesa :D

    Pozdrawiam!
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń