piątek, 14 kwietnia 2017

10 pytań do blogera



Cześć!
Przychodzę do Was z postem, do którego zostałam nominowana przez Kamila z blogu Booksunset za co bardzo dziękuję, zapraszam również do odwiedzenia bloga Kamila. Nie zwlekając przejdę do odpowiedzi na pytania.

1. Wolisz serie czy książki jednotomowe?
To zależy, jeśli książka bardzo mi się podoba nie chcę rozstawać się z bohaterami. Tak mam z serią Dary Anioła i całym uniwersum Nocnych Łowców lub ze światem Harry'ego Pottera. Bez względu na wszystko i tak przeczytam książki z tych serii.
Z drugiej strony niektóre książki jednotomowe są napisane w taki sposób, że nie potrzebuję kontynuacji, np. "Gwiazd naszych wina", książkę przeczytałam i bardzo mi się podobała, ale nie chciałabym jej kontynuacji.

2. Jakich zakładek używasz.. byle jakich czy odpowiednich czyli takich jak zakładka powinna wyglądać i ile ich masz?
Nie liczyłam ile mam zakładek, ale jest ich całe mnóstwo.😂😂 Powiem więcej mam całe pudełko zakładek. Niektóre były w książkach, inne kupiłam na jakiś wyjazdach i mam jeszcze kilka z Epikpage. 
Gdy czytam swoje książki używam właśnie tych zakładek, ale gdy czytam lektury lub książki z biblioteki zakładką może być każdy kawałek kartki. Wynika to z tego, że mam ogromnego pecha i często niszczę rzeczy w moim plecaku i staram się czytać tylko w domu by ograniczyć szkody jakie mogę wyrządzić książce. 
Na lektury w ostatnim czasie mam mało czasu, więc jak już je czytam to nie chcę niszczyć swoich zakładek (bardzo przywiązuje się do wszystkich rzeczy),więc wystarczy mi jakiś znacznik lub kartka papieru.

3. Wolisz miękkie czy grube oprawy?
Zdecydowanie twarde, chociaż ich mam najmniej. Mam takie wrażenie, że niektóre książki w twardych oprawach to takie małe dzieła sztuki. Miękką oprawę również lubię, ale ma ona jedną poważną wadę - łamią się im grzbiety, nie lubię kiedy moje książki mają złamane grzbiety, moim zdaniem wgląda to brzydko (nie chcę tu nikomu narzucać swojego zdania, jeśli łamiecie grzbiety książkom to wasza sprawa, ale ja tego nie lubię robić).

4. Masz swoje stałe miejsca do czytania?
Moje łóżko? 
Mój pokój jest mały, a na dodatek dzielę go z młodszą siostrą, więc nie mam innego wyboru i czytam na łóżku, ale czasami lubię wychodzić w lecie na balkon i czytać, chociaż żałuję,że nie mam ogródka😞

5. Czy masz znajomych/przyjaciół, którzy czytają też?
Tak. Zawsze się ktoś znajdzie, wyjątkowo w moim najbliższym otoczeniu (czytaj w mojej klasie) dużo koleżanek czyta książki. I mogę z nimi porozmawiać na temat danej książki lub ogólnie na temat książek.

6.Jakie masz pasje?
Trudne pytanie. 
Jestem osobą, która woli skupić się bardziej na jednej czynności niż robić kilka rzeczy na raz. A wracając do tematu moimi pasjami są: fotografowanie (głównie książek) możecie znaleźć mnie na Instagramie  - mylovearebooks -, czytanie i chodzenie po górach.

7. Co jest dla ciebie najważniejsze w życiu?
Oczywiście rodzina, bycie sobą, czytanie książek i zdobycie dobrego zawodu, z którego będę czerpać radość.

8. Jakiego koloru masz najwięcej książek?
*sprawdza w biblioteczce*
Najwięcej książek mam w kolorach: czarnym i białym (i podobnym).

9. Co myślisz na temat spoiler'owania sobie zakończenia książki?
Broń Boże!! Słyszałam, że niektórzy ludzie spojlerują sobie zakończenia, żeby się nie denerwować przy czytaniu. Moim zdaniem najfajniejsze w czytaniu książek jest to, że dopóki nie skończysz jej czytać nie dowiesz się jakie będzie miała zakończenie i co autor przygotował dla ciebie w ostatnich rozdziałach.

10. Czy jesteś Potterhead? Jeśli tak to wymień kilka swoich ulubionych bohaterów.
Tak!!! Harry, bo ta historia jest głównie o nim, Syriusz Black, Remus Lupin, Tonks, Fred i George, Hermiona Granger, Ron Weasley, Severus Snape, Rubeus Hagrid i jeszcze kilka osób.

Oto moje 10 pytań:
1. Ebook czy książka papierowa?
2. Czy masz ulubionego autora/autorkę?
3. Czy wiążesz przyszłość z czytaniem?
4. Ulubiony gatunek?
5. Masz ulubionych bohaterów książkowych?
6. Co robisz poza czytaniem?
7. Co najbardziej lubisz w czytaniu książek?
8. Ulubiona książka z dzieciństwa?
9. Kim chcesz być w przyszłości?
10. Dlaczego założyłaś/założyłeś bloga?

Nominuję:
Wiktorię z bloga Strażniczka książek
Martę z bloga Rozczytane
Oliwię z bloga Oliwia i książki

Jeśli Wy też chcecie odpowiedzieć na te pytania to zachęcam do komentowania lub jeśli posiadacie bloga było by miło jeśli
podesłalibyście linka. 😊


Pozdrawiam
Marta

1 komentarz:

  1. Ja to nawet nie wiem, jakiego koloru mam książki, bo są tak poupychane, że nie jestem w stanie stwierdzić xd. Ale ostatnio ułożyłam płyty według kolorów tęczy ^^

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń